Timo Kinnunen
Särkiniementie 16 A 41
70700 Kuopio

Klikkaa tästä palataksesi takaisin Timon Serverimaailma etusivulle - Click here to return back to the front page of Timos' Serverimaailma homesite

Klikkaa tästä palataksesi takaisin sivulle Tietoo - Click this link to Return back to the page of Information

Crazy Jane On God

Updated on the 6th October in 2016

320 kbps MP3 audioversio

Klikkaa tästä ladataksesi ja soittaaksesi MP3 audioversion laulustani Crazy Jane On God - Click this link to download and play MP3 audioversion of my song Crazy Jane On God

320 kbps AAC audioversio

Klikkaa tästä ladataksesi ja soittaaksesi Advanced Audio Coding (AAC) audioversion laulustani Crazy Jane On God - Click this link to download and play Advanced Audio Coding (AAC) audioversion of my song Crazy Jane On God

Lyrics:

That lover of a night
Came when he would,
Went in the dawning light
Whether I would or no;
Men come, men go;
All things remain in God.

Banners choke the sky;
Men-at-arms tread;
Armoured horses neigh
Where the great battle was
In the narrow pass:
All things remain in God.

Before their eyes a house
That from childhood stood
Uninhabited, ruinous,
Suddenly lit up
From door to top:
All things remain in God.

I had wild Jack for a lover;
Though like a road
That men pass over
My body makes no moan
But sings on:
All things remain in God
.

W.B. Yeats

Tämän runon kirjoitti irlantilainen runoilija W.B. Yeats, jonka keskushenkilö Hullu Jane edusti koko elämäntavallaan toisenlaista ideaalia mitä esimerkiksi katolinen kirkko ihmisille tarjosi. Hän eli elämänsä Gortissa, tarkemmin Gort Inse Guiren kaupungissa, joka kuluu niihin paikkoihin, joita halutaan säilyttää jälkipolvillekin, ja siellä on aina harrastettu kansanmusiikkia. Yeats laati useitakin runoja, joiden keskushahmona oli Hullu Jane, jonka vastinpelurina oli Piispa, joka oli ainakin edustavinaan kristillisiä hyveitä, ja pelasi jatkuvasti Janea vastaan, joka halusi vain elää niinkuin eli. Hullu Jane on jatkanut elämäänsä myöhemmin sarjakuvien ja pelien maailmassa, joissa hän edustaa skitsoa naista, jolla on useita eri persoonia, ja tietty jakomielisyys on haluttu esittää erityisesti hänen kasvoissaan. Itse asiassa elin itsekin tietyn osan elämääni tällaisen naisen kanssa, joka alkoi lopulta nähdä kuinka seinät aaltoilivat, ja johon ei saanut mitään otetta – ikäänkuin naisen tunne-elämä olisi kuihtunut kokonaan, ja myötätunto toisia ihmisiä kohtaan olisi sekin puuttunut. Kuvittelin jopa, että olisin elänyt hänen kanssaan onnellisena, ja grillaillut hiljalleen makkaroita jonkun satunnaisen omakotitalon takapihalla, ja sitten sitä olisi menty kaikessa rauhassa saunaan, ja niin edelleen ja edelleen. Kyseessä oli eräänlainen ristilukki, joka valmistautui koko ajan tappamaan ja syömään tahdottoman uhrinsa. Tämä tällainen on mahdollista siksi, että mies joutuu tiettyjä naisia kohdatessaan eräänlaiseen monipotenssiseen typeryyden tilaan, ja seuraa näitä syöjättäriä täysin sokeasti, ja koettaa täyttää heidän jokaisen oikkunsa. Mies tekee itsestään täydellisen pellen, ja jos hän selviääkin jostakin naisesta järjissään ja hengissä, on hän seuraavassa hetkessä toisen samanmoisen pauloissa, ja alkaa seurata tätä kädet tahdottomina sivuilla riippuen, ja sylkipisara suupielessä – ihan niinkuin tsombi ikään. Kun näitä ajattelee siten jälkikäteen, täytyy vain myöntää itselleen, että sitä on täysin avuton tällaisia Hulluja Janeja vastaan, ja ainut keino välttyä näiltä on pysytellä näistä fyysisesti riittävän etäällä. Mutta mitä itse tähän biisiin tulee, valitettavasti minulla ei ole säilynyt jäljellä teknisesti kovinkaan korkeatasoisia esitystä tästä laulustani Crazy Jane On God, mutta tämä saa nyt kuitenkin kelvata paremman puutteessa, sillä onhan tässä sentään ihan hyvä svengi. Virheet englanninkielen ääntämyksessäni johtuvat siitä etten ole syntyperäinen englantilainen. Toisaalta seon ihan hyväkin, sillä näin vältyn kantamasta valkoisen miehen taakkaa, tai selittämästä niska punaisena siirtomaasotia sun muita.

This song has got its lyrics from an Irish poet W.B. Yeats who made a serie of poems describing a woman who appreciated more true living that theories or ideals for living. CRAZY JANE, founded on Cracked Mary, an old woman near Gort with an amazing power of audacious speech. Gort (Gort Inse Guire) The Field on Guire's Island, is a town founded on the settlements of former chieftains of the district. Gort is a now recognised heritage town; in the hinterland of Gort there is an amazing richness of historical places such as Kilmacduagh monastic site as well as natural curiosities and more. As Gort is adjacent to County Clare, there is a strong tradition of traditional music in the district. There is a collection of his poems been called Words for Music Perhaps which consist of a sequence of twenty-five poems focused on Crazy Jane (that is just Cracked Mary). The first poem in this sequence of poems is Crazy Jane and the Bishop, where The Bishop banises Jane's lover Jack the Journeyman, considering him a coxcomb. Jane makes a parallel that while bishop Jack stands straight as a birch tree, The Bishop himself has heron's hunch upon his back - implying to the fact that Jack The Journeyman was more of a man than The Bishop could ever be. Many years later, when The Bishop met Crazy Jane on the road again, he has got the idea that an older person will be ready to give up bodily desire for the chance of an everlasting life in heaven. At last The Bishop realizes that an old man has only few poor cards at his hand left, and that he was still without any true experiences of life - meanwhile Jane was aqcuanted with life (Unlike The Bishop). She knew all of bodily lowliness and lot of the heart's pride. To prove her point, Crazy Jane points out that Love fulfills itself with precisely the bodily organs that rid the body of wastes. As a concept The body represents the passion that is so essential in Yeats' philosophy, and that the idea of one's living his true live at the instant moment and in the instant experience of feeling.